معرفی و دانلود فیلم و سریال های جدید از سایت نما تی وی
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۴۴۵۶۱
تماشا و دانلود فیلم و سریال از تفریحات برای سرگرمی بزرگسالان و از واجبات برای یادگیری خردسالان است. فیلم و سریال های ساخته شده توسط کمپانی های ایرانی، برای تمام افراد در هر سنی، این ویژگی را دارند که زمانی که صرف آنها میشود علاوهبر برقراری ارتباط با روحیه فرد، به یادگیری سبک زندگی فرد نیز کمک میکنند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
فیلم و سریال چگونه پدید آمد؟
ابتدا میخواهیم بدانیم فیلم و سریال چگونه و به چه علت ساخته شده اند و سپس با چه شیوهای به دست مردم میرسند؟! در آخر تاثیر فیلم و سریال را در زندگی مردم شرح میدهیم. از زمان خلقت آدم و حوا، انسان کنجکاو بوده است که هر مسئله ای را در رابطه با جهان آفرینش و دلیل خلقت خود و آیندهی نامعلومی که میتواند تمام زندگی او را تغییر دهد، بداند. زندگی بشر از آغاز آفرینش جهان هستی دارای پستی و بلندیهای بوده است که آیندگان هر نسل را به جایگاهی که اکنون هستند رسانده است. هر فرد که جز کوچکی از یک خانواده، یک فامیل بزرگ، یک شهر ناشناخته، یک کشور از میان پنج قاره و روی کرهی خاکی زمین زندگی میکند؛ دارای زندگیای هست که داستانی بلندمدت و منحصربهفرد دارد.
انسانها در هر دوره ای از زمان، نیاز به برقراری ارتباط با هم نوع خود و سخن گفتن از داستان زندگی و رازهای دل خویش بوده است. این داستانها نقل قول شدهاند و روز به روز و سال به سال و قرن به قرن گذر کردهاند تا به امروز رسیدهاند و ما امروزه داستانهایی را میدانیم که در رابطه با پیش از آفرینش انسان هستند. انسانها دارای نبوغی فکری هستند که آنها را تشویق به اختراعات و اکتشافاتی مانند فیلم و سریال کرده است تا نسلهای آینده، نظیر ما، از آنها بهره ببریم و بدانیم از کجا به کجا رسیدهایم.
با گذشت زمان، انسانها برآن شدند که داستانهای شنیده شده را با جایگذاری خود در نقش شخصیتهای گذشته، برای همنوعان خود اجرا کنند؛ تا صحنههایی واقعی و قابل ملموس را علاوهبر رساندن داستان به آنها، سرلوحهای کنند برای زندگی آیندگان. ابتدا با اجرای زنده بر روی صحنه هایی که بشر با توجه به شنیدهها و استعداد خود آن را دکور سازی میکرد، شروع به کار کردند و آن را تئاتر نامیدند. به مرور علم پیشرفت کرد و دستگاه هایی به نام دوربین فیلم برداری اختراع شد تا صحنه ها را ثبت کند.
آغاز نمایش فیلم بر روی پرده سینما
دوربین ها تا سال های طولانی، تصاویر را به رنگ سیاه و سفید نشان میدادند و با گذشت زمان و انجام یک سری فرآیند شیمیایی، تصاویر را به صورت رنگی تبدیل کردن و هر چه زندگی بشر مدرنتر شد، دوربین های فیلم برداری پیشرفتهتری ساخته شد و تصاویر را با کیفیت دیجیتالی و واقعی، نشان دادند. پس از آن، فیلم های ضبط شده برای نشان داده شدن به مردم، روی پارچه های سفید با دستگاهی که تصویر را روی پارچه انعکاس میداد پخش کردند و محلی به نام سینما ساخته شد.
سینما رفتن شرایط خاص خود را داشت و همگان قادر به سینما رفتن نبودند، پس برای تماشای فیلم های گرفته شده از صحنه های اجرای زندگی گذشتگان یا مشکلات جدید مردم، دستگاه الکترونیکی به نام تلویزیون به دست انسان ساخته شد و روزبهروز ابعاد آن باریکتر و طول آن بلندتر و تصویرسازی آن شفافتر شد. حضور تلویزیون به زندگی بشر، زندگی او را راحتتر ساخت و توانست وسیلهای آموزنده و زنده باشد برای دیدن زندگی مردمان رفته و افراد به دنیا نیامده.
شغلی به نام بازیگری ایجاد شد که درآمد بالایی داشت و ارتباطی بین زندگی واقعی و کسانی را که هیچگاه ندیدهایم برقرار کرد. گاهی صحنه ها برای مدت کوتاهی ضبط میشدند و در زمان کوتاه، تمام اتفاقات یک زندگی را شرح میدادند و به فیلم کوتاه مشهور بودند. گاهی روزها و سالها زمان نیاز بود تا صحنههای طولانی ضبط شوند و در قالب سریال به دست مردم رسانده شوند.
دانلود و تماشای فیلم و سریال در خانه
فیلم های ضبط شده در قالب ویدیو و سیدی به دست مردم میرسیدند و باید منتظر میماندند تا تولید شود و یک سیدی فروشی معتبر آنها را سفارش میداد و مردم از او خریداری میکردند.
این عمل برای مردم مشکل بود و انتظار رسیدن فیلم و سریال آنها را خسته میکرد. پس سایتهای آنلاین مجاز مانند سایت نما تی وی با برنامه ریزی دقیق و آرشیو بندی دقیق بر اساس ژانر و موضوع و سال ساخت، فیلمها و سریالها را برای دانلود کردن در سایت خود ارائه دادند تا مخاطبان طبق سلیقه و روحیه خود، به دانلود فیلم و دانلود سریال بپردازند و در منزل و خانه خود با تلویزیون و با بهترین کیفیت تماشا کنند.
فیلم و سریال های ایرانی
شبکه های سینما و تلویزیون ایرانی، در سالهای اخیر تلاش خود را کردهاند تا اثری را خلق کنند که مردم کشور، جذب بیشتری به فیلم و سریال ایرانی داشته باشند و احساس نزدیکی بیشتری به داستان آن فیلم با زندگی خود داشته باشند.
با توجه به شرایط حال حاضر و وجود ویروس کرونا، بهترین دوست برای خانهنشینی مردم، گوشی های همراه یا تلویزیون های کوچک و بزرگ خانه آنها است. پس نویسندگان و فیلمسازان ایرانی، سریال ها و فیلم های سینماییای را تولید کردند که روحیهی مردم کشور را دگرگون کند و مدت کوتاهی برای آنها شادی آفرین باشد.
پر مخاطبترین فیلمهای ایرانی، داستان هایی هستند که رابطه بسیار نزدیکی با زندگی مردم ایران و سرگذشت آنها دارد؛ داستانهایی که براساس واقعیت زندگی یک شخص نوشته شدهاند و دیگر افراد را از شرایط زندگی هموطن و همنوع خود مطلع میکند.
دانلود فیلم و دانلود سریال ایرانی یکی از بهترین انتخاب های این روزهای هر ایرانی است تا هم از شرایط مردم کشورش آگاه شود و هم اوقات کوتاهی را بدون فکر کردن به مشکلات خود بگذراند. برای اینکار میتوانید به سایت نما تی وی مراجعه کنید.
دانلود فیلم و سریال از سایت نما تی وی
سایت نما تی وی، از سایت های دانلود فیلم و سریال است که فیلمها را به صورت قانونی در اختیار ایرانیان قرار میدهد تا اوقاتی خوش و آرام را برای هر فرد و جمعی به وجود آورد. برای ورود به سایت نما تی وی آدرس دامنه nama.tv را در مرورگر خود وارد کنید.
این رسانه اینترنتی، فیلم و سریال های ارائه دهنده خود را به صورت طبقهبندی شده به چهار دسته : سریال ایرانی، فیلم ایرانی (با هزینه و رایگان)، فیلم خارجی و انیمیشن تقسیم کرده است که هر یک را میتوان مطابق با ژانر مورد علاقه خود انتخاب کرد. این دسته بندی براساس سن افراد و سلیقهای که در انتخاب فیلم دارند تعیین میکند که به بخش مورد علاقه خود رجوع کنند و به دانلود فیلم یا دانلود سریال انتخاب شده خود بپردازند.
سایت نما تی وی، بهترین و بروزترین فیلم و سریالهای ایرانی و خارجی را در سایت خود به اشتراک میگذارد تا آنها را از طریق قانونی و با پرداخت کمترین هزینه و یا دانلود رایگان و بدون معطلی در منزل با هر کیفیتی، چه برای صفحات کوچک گوشی و چه برای تلویزیونهای فول اچ دی، دانلود کنید. نما تی وی، فیلم و انیمیشن خارجی سایت را به صورت دوبله و بدون موارد غیر اخلاقی، انتخاب کرده و با هزینهای کم، شبهای سرد زمستانی و روزهای گرم تابستانی را به فضای دلنشین برای تماشا کردن زندگی افراد تبدیل کرده است.
منبع: الف
کلیدواژه: دانلود فیلم و سریال فیلم و سریال فیلم و سریال ها داستان ها ساخته شد فیلم ها صحنه ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۴۴۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
داستان تیتراژ سریال دلیران تنگستان
امروز به سراغ موسیقی متن و تیتراژ سریال ماندگار «دلیران تنگستان» به آهنگسازی احمد پژمان و همراهی علی رهبری رفتیم که در آن روزگار توانست ارایه دهنده گونه ای از موسیقی متن و تیتراژی در سریال های تلویزیونی باشد که به واسطه توانمندی های احمد پژمان در حوزه آهنگسازی و همچنین همراهی هنرمند دارای اعتباری چون علی رهبری می تواند همچنان به عنوان یک کارگاه آموزشی در حوزه آهنگسازی مورد توجه هنرجویان و علاقه مندان این حوزه قرار گیرد. مسیری که با همراهی تعدادی از نوازندگان حرفه ای و بومی منطقه جنوب به نوعی ساختارشکنی کرده و توانست قدرت و خلاقیت یک آهنگساز مستقل و درجه یک چون احمد پژمان را به مخاطبان معرفی کند.
سریال تلویزیونی «دلیران تنگستان» مجموعه ای تلویزیونی به نویسندگی و کارگردانی همایون شهنواز است که طی سال های ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۲ ساخته و اولین بار در سال ۱۳۵۳ پیش روی مخاطبان قرار گرفت و بعدها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در همان سال های اولیه انقلاب مجددا به نمایش درآمد. مسیری که بعد از پخش سری اول آن نزدیک به بیست مرتبه در سال های مختلف از شبکه های تلویزیون پخش و موجب شد تا این سریال از حیث مرتبه تکرار پخش آن نیز جزو رکورداران محسوب شود.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلیمحور داستانی سریال هم متمرکز بر معرفی رییس علی دلواری یکی مفاخر ملی ایران در دفاع از خاک میهن است؛ آن زمان که انگلیس به بهانه محاصره هرات، به جنوب ایران حمله کرد. در این مسیر شخصی به نام احمد تنگستانی از فعالان جنبش جنوب ایران در مقابل انگلیس به همراه ۳۰۰ نیروی دلاور، در قلعه ای ویران به دفاع از ایران می پردازند. البته در این مبارزه ۲ انگلیسی به دست مردم قطعه قطعه می شوند و دولت انگلیس به خونخواهی از آن ها از آب و خشکی به جنوب کشورمان حمله می کند. در این اثنا رییس علی دلواری مردم دلوار و تنگستان را مسلح و همراه با آن ها به دفاع از خاک میهن در مقابل تجاوز بیگانگان می پردازد.
مجموعه تلویزیونی «دلیران تنگستان» برداشتی آزاد از کتاب «دلیران تنگستانی» به نویسندگی محمدحسین رکن زاده آدمیت است که همایون شهنواز علاوه بر استفاده این منبع، از آثار پژوهشی و تاریخی دیگری برای نگارش فیلمنامه بهره مند شده بود. شرایطی که موجب شد این سریال ۲ بخش تاریخی دوره مبارزات احمد تنگستانی و مبارزه رییس علی دلواری را برای مخاطبان به تصویر بکشد. مسیری که به دلیل عدم استفاده از لهجه بومی برای گویش بازیگران و استفاده از دوبله در آن دوران موجب انتفاداتی هم شد اما یکی از منابعی است که توانست بخشی از یک دوره تاریخی ایران را به تصویر بکشد.
سریال «دلیران تنگستان» در چهارده قسمت طی ۲ سال ساخته شد و یک گروه ۵۰۰ نفری در بوشهر، تنگستان، اهرم، چغادک، تنگک، بندرسیراف، ده سولقان، شیراز و تهران پروژه را به سرانجام رساندند. پروژه ای که پخش آن در آن دوران به دلیل فقدان سیستم پخش رنگی به صورت سیاه و سفید پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
محمود جوهری در نقش رییس علی دلواری، شهروز رامتین در خالو حسین دشتی، غلامحسین لطفی در نقش حاج یوسف، کاوه مخبری در نقش احمد تنگستانی، علی اکبر مهدوی فر در نقش باقرخان، منوچهر فرید در نقش موقرالدوله، اسماعیل داورفر در نقش سید محمدرضا کازرونی، هادی اسلامی در نقش نمازگزار، حمید طاعتی در نقش سید مهدی بهبهانی، کامران نوزاد در نقش شیخ حسین خان، نعمت الله گرجی در نقش دریابیگی، محمد ابهری در نقش میرزاعلی کازرونی، منوچهر آذر در نقش واسموس، قاسم سیف در نقش بالیوز، منوچهر حامدی در نقش سلطان اخگر و حسین محجوب در نقش سید محمد دکتر هنرمندانی بودند که در این اثر به عنوان بازیگر حضور داشتند.
اما از ارایه اطلاعات تاریخی و شناسنامه ای این اثر تاریخی که بگذریم، این موسیقی متن و تیتراژ سریال است که به دلیل حضور هنرمندان تمام عیاری چون احمد پژمان و علی رهبری به عنوان آهنگساز توانسته بر کیفیت موسیقایی اثر ارزش ۲ چندانی بخشیده و این موسیقی را تبدیل به خاطره ای ماندگار برای مخاطبانش کند. مسیری که به دلیل ساختار موسیقی تیتراژ چه به لحاظ بصری و چه موسیقایی اش می تواند به عنوان اثری پیشگام در حوزه موسیقی تیتراژها معرفی شود.
آن هنگام قبل از آغاز سریال و در تیتراژ که با ملودی ملهم از هم جواری سازهای جهانی و سازهای بومی ایران به ویژه منطقه جنوب تلفیق شده و به گوش شنیداری مخاطب می رسد، مجموعه تصاویری نیز در قالب انیمیشن به بیننده با مفهومی خاص ارایه می شود. نخل هایی که تبدیل به اسب سوارانی سلاح به دست می شوند و در قالب یک تایپوگرافی که در آن دوران خلاقیتی کم نظیر به حساب می آمد، سریال «دلیران تنگستان» به مخاطب معرفی میشود. تصاویری که با همراهی موسیقی حماسی طراحی شده توسط گروه آهنگسازی با نواهای محلی جنوب کشور به ویژه سنج و دمام توازن گوش نوازی را طراحی کردند که بی تردید در آن سال ها توانست به عنوان یکی از پیشگام ترین موسیقی تیتراژها معرفی شود.
حماسه حق پرست از فعالان موسیقی منطقه بوشهر چندی پیش درباره موسیقی تیتراژ سریال «دلیران تنگستان» گفته بود: از آن تک یاختهای که در تیتراژ شروع میکند به رشد و تبدیل میشود به آن اسبسوار تنگستانی، شما ببینید آهنگساز به چه شکل از آن بوق ماندگار استفاده کرده و بعد چه استفاده به جایی در ارکستراسیون و سازبندی از سنج انجام می دهد. این یعنی استادانهترین وجه ممکن برای بهکارگیری بوق و سنج و تمپویی که رفته رفته دمام را زیاد و این روند هم همراه با شروع سریال انجام می شود. به هر صورت یک سری عوامل دست به دست هم دادند تا توانستند یک موسیقی ماندگار بسازند. کما اینکه آقای شهنواز در موسیقی «شاه خاموش» هم به همین استقلال موسیقایی میرسد. ضمن اینکه احمد پژمان و علی رهبری وقتی کنار هم قرار گرفتند توانستند این موسیقی را خلق کنند.
این پژوهشگر و نوازنده موسیقی ایرانی در یادداشت دیگری که به همین مناسبت در رسانه ها منتشر کرد، نوشته بود: «همه بوشهر و بی شک کشور حتی، سریال جاودانه «دلیران تنگستان» ساخته همایون شهنواز را همواره و همیشه به خاطر دارند و هر بار که مجدداً این سریال پخش می شود، علاقه مندی به روایتِ تاریخی و بازیِ بازیگران تو را به تماشا وامی کشاند. در این بین اما موسیقی تیتراژ حکایت خود را دارد! صدای آغازین؛ بوق! کشش و امتداد! صفیر مبارزه و استقامتِ این اقلیم و جغرافیا! درآمیختگی کوبش! شروع و اوج! تو گویی تپش مردمان این خطه جنوبی است تا نبض تند خود به رخ استعمار بریتانیا بکشاند! اما عوامل و عناصر موسیقاییِ احمد پژمان چنان نقش تاثیرگذار خود را در ساختار و شاکله یک مجموعه تلویزیونی ایفا نموده چه اگر موسیقی سریال شنیده شود، ناخودآگاه ذهن مخاطب را به یاد «دلیران تنگستان» آورده که خود شاخصه یک اثر ماندگار هنری است که اندیشه و نگاه فنی به همراه خاطره سازی با گرایش مردم شناختی را درون خود جای داده است. شاهنامه خوانی و نوحه با صدای زنده یاد جهانبخش کردی زاده از دیگر موارد و انتخاب شایسته موسیقی سریال می باشد که با نگاه و روحیه جنوبی آهنگساز شاید البته بی ارتباط نباشد.»
هوشنگ جاوید از پژوهشگران صاحب نام موسیقی نواحی ایران هم چندی پیش بود که در یکی از گفتوگوهای رسانه ای خود درباره موسیقی تیتراژ سریال «دلیران تنگستان» گفته بود: من در شیراز از استاد احمد پژمان پرسیدم «شما که غرب درس خواندی، موسیقی غربی و ارکسترها را هم خوب میشناسی، چه شد که رفتی در تیتراژ سنج و دمام بوشهری را استفاده کردی؟». گفت «فکر نکن ساده بوده. برای من کلی سمفونی آوردند. تهیهکننده و حتی مدیر تلویزیون وقت گفتند که میخواهیم یک چیزی مثل این سمفونیها باشد». واقعاً از بالا فشار بوده. گفت «ولی هرچه اینها را گوش کردم دیدم به درد نمیخورند. یک نفر یک نوار آورد، گفت این سنج و دمام خودمان است شاید به دردت بخورد. تا گوش کردم گفتم همینه. موسیقی روی این فیلم باید این باشد». تیتراژ سریال «دلیران تنگستان» که شروع میشود چقدر قشنگ است! خب این آدمی که خارج رفته بود نمیشد قبول کند چنان چیزی بسازد؟ واقعاً فکر و اندیشه و آن ایراندوستی و فهم بالایی که در استاد پژمان وجود دارد خیلی قشنگ تعهد ایرانی را نسبت به موسیقی نشان میدهد. این سریال هر جا برود موسیقیاش تأثیرگذار است. چون میدانند مال همانجاست و هویت دارد.
احمد پژمان که به دلیل خلق بسیاری از آثار ماندگار و دارای کیفیت در حوزه های آهنگسازی و پژوهش همواره به عنوان یکی از مهم ترین و جریان ساز ترین هنرمندان عرصه موسیقی ایران معرفی شده هم در یکی از معدود گفتوگوهایش بود که درباره ساختار موسیقایی آثارش توضیح داده بود: آهنگسازی که موسیقی میهن خود را نداند نمی تواند آهنگساز خوبی باشد و آهنگسازی عاریتی می شود که نظیرش در دنیا فراوان است و ارزشی هم ندارد. من همیشه به موسیقی ایرانی فکر می کنم، زیرا بنای موسیقی من ایرانی است؛ موتیف و بعضی تمها ایرانی است، ولی هارمونی من صددرصد صدای ایرانی نمی دهد؛ چون خود هارمونی اساسا یک مقوله غربی است و ارکستر هم طبعا صدای ایرانی ندارد؛ چراکه سازها ایرانی نیستند. اما همیشه کوشیدهام رنگ و حالت ایرانی را در آثار خود حفظ کنم و معتقدم آهنگسازان ما باید بیشتر به سنتهای موسیقی خودمان متکی باشند و نباید به دنبال موتیفهای غربی بروند.
وی درباره خلق موسیقی سریال «دلیران تنگستان» هم گفته بود: روی یک نوار سونی ۹۰ دقیقهای روزانه سنج و دمام گوش میکردم، از این طریق با آقای کردیزاده آشنا میشوم و حاصل این ارتباط میشود ضبط موسیقی سریال «دلیران تنگستان» که با همراهی عدهای از اهالی بوشهر در رادیو و تلویزیون شیراز انجام شده است.
به هر ترتیب موسیقی متن و تیتراژ سریال «دلیران تنگستان» از جمله آثار موسیقایی است که توانسته بخشی از توانمندی های ۲ آهنگساز مطرح و جریان موسیقی کشورمان را به مخاطبان معرفی کند. مسیری که طی سال های اخیر اگرچه در حوزه کیفیت می تواند با دقت و تحلیل بیشتری مورد توجه قرار گیرد اما دربرگیرنده ابعاد مثبت و ارزشمندی است که توجه و عنایت بیشتر به بزرگان موسیقی این سرزمین را ۲ چندان می کند.
منبع: مهر
باشگاه خبرنگاران جوان وبگردی وبگردی